fbpx
Записаться на консультацию

Як побудований урок Монтессорі

Наш день

У нас в класах день розпочинається з вільної роботи. Діти приходять в клас та обирають, чим вони сьогодні займатимуться. Вчитель зустрічає дітей, обов’язково вітаючи кожного за руку.

Хтось починає поливати квіти, хтось розкладає на килимку кольорові таблички, нанизує намистини, вчиться застібати ґудзики, вивчає рельєф землі, а хтось вирішує приклади.

Якщо вчитель помічає, що дитина вперше взяла матеріал для роботи, він презентує дитині алгоритм дій з обраним матеріалом. Діти отримують дуже короткий та змістовний трьохкроковий інструктаж. Уроки можуть бути індивідуальні, підгрупові (з двома, трьома дітками) та групові (так званий, загальне коло).

Що таке коло?

Коло – це колективні заняття, присвячені обговоренню якихось тем. Дуже часто вихователь використовує пальчикові ігри або пісні. Багато кіл пов’язані з обговоренням подій, які відбуваються в житті дітей в класі або вдома. Вчитель може читати або розповідати короткі історії, вірші та обговорювати їх. Кожне коло має свій контекст, що залежить від подій навколо. В колах вивчають, наприклад, різдвяні пісні та святкують дні народження або інші значні події. Існують так звані тематичні, інформаційні кола. На деяких колах, наприклад, восени, діти всі разом роздивляються та смакують фрукти. Діти дізнаються властивості води, повітря, знайомляться з країнами та їх населенням.

За п’ятнадцять хвилин загального кола діти встигають обговорити новини, історію, географію, біологію, математику та словесність, пантоміму та театр. У колі завжди головує вчитель, але він лише допомагає загальній розмові та модерує процес обговорення. За дитиною залишаються право на самостійне висловлювання, спроби пояснити іншим те, що її хвилює.

Коло закінчується, проте дух загальної доброзичливості, поваги, довіри залишається надовго, і, в решті решт, стає невід’ємною частиною життя Монтессорі – класу.

А ще…

Діти займаються творчістю: малюванням, ліпленням, поробками, вивчають різі види мистецтв.

Вивчення іноземної мови проходить як у вигляді окремого уроку, так і протягом перебування у класі: середовище класу наповнене різноманіттям матеріалів на англійській мові.
Після насиченого дня діти неохоче прощаються зі своїми друзями.