Записаться на консультацию

Підготовка до відвідання Монтессорі-класу

Для того, щоб записатися в наш центр, батькам перш за все необхідно завітати на консультацію до Монтессорі-педагога. Перша зустріч проходить без дитини, оскільки, згідно принципам системи Монтессорі, ми ні з ким не обговорюємо дітей у їх присутності.
Далі відбувається знайомство дитини з викладачем та Монтессорі-середовищем класу. 

Як подготувати дитину до занять у Монтессорі-класі

Маленькі діти у значно більшій мірі ніж ми, дорослі, живуть сьогоденням. Саме поняття майбутнього здається їм дивним. Тому якщо ви будете говорити, скільки днів залишилося до школи, малюк може розпочати нервувати. Готуйте його делікатно: розвивайте навички, які йому там знадобляться, і будуйте його день так, щоб перший день в школі став для нього природною зміною оточення, а не різким припиненням звичного образу життя.

Зосередженість та самодисципліна

Перед тим, як дитина розпочне займатися у нас, буде добре, якщо ви зможете розвинути у ній самостійність, здатність зосереждувати увагу та обирати.

Коли дітки здатні діяти самостійно і в змозі самі себе обслуговувати, вони не тільки відчувають радість та розуміють, що вони розумні, але й набувають відчуття впевненості та самоповаги.

Поміркуйте, що б ваша дитина могла робити сама, якби ви їй дозволили або надали необхідні інструменти та показали як потрібно діяти. Можливо, ваша дитина могла би самостійно чистити зуби, якби вона стояла на підставці та дотягувалася до раковини. Якби у неї був маленький кувшин, вона могла б самостійно наливати собі молоко. Вона б мабуть з радістю накрила на стіл, якщо б хто-небудь підказав їй, куди покласти ніж, вилку та ложку.

Навчіть дитину грати самостійно

Ви також можете допомогти своїй дитині розвинути дуже важливе вміння – зосереждуватися. Дайте малюку декілька цікавих, складних та розвиваючих іграшок й матеріалів, а також надайте йому достатньо часу, щоб він міг гратися ними без допомоги інших. В цілому, іграшки, які призначені для активного залучення, а не пасивної розваги, набагато краще підходять для розвитку уваги й здатності зосереджуватися. Коли ви демонструєте малюку іграшку або якийсь матеріал вперше, необхідно показати йому, як цим користуватися, а також як прибирати після гри. Така демонстрація – найкращий спосіб познайомити дитину з цією річчю та зацікавити її.

Якщо ви розкладаєте іграшки та матеріали на поличці, а не складаєте їх у ящик, дитина зрозуміє, що у кожної речі є своє місце. Так він знатиме не тільки куди покласти речі після занять, а й також де їх взяти наступного разу. Але, що більш важливо, якщо іграшки видно і їх легко дістати, то дитина сама вирішує, яка саме іграшка або матеріал підходить їй на цьому етапі розвитку.

Здатність обирати потрібно практикувати, і ви зможете навчити дітей цьому вмінню, якщо будете постійно протягом дня надавати дітям можливість вибору: «Ти хочеш сьогодні вдягнути сині шорти або червоні?», «Сьогодні на вечерю ти хочеш моркву або горошок?». Почніть навчати дитину цим навичкам поступово, тренуючи одну навичку за раз. Наприклад, спочатку нехай навчиться вдягатися, потім – готувати та їсти сніданок, потім – збиратися на вулицю. Потім переходьте к завданням за межами дому: виконати якесь доручення та піти гуляти, — до тих пір, поки дитина не навчиться самостійно збиратися та готуватися до виходу.

Режим дня дуже важливий!

Ще одна практична порада: за декілька тижнів до початку занять почніть перебудовувати графік сну дитини таким чином, щоб вона зрозуміла скільки їй потрібно спати, щоб комфортно прокидатися та неквапливо збиратися до садочку. Кожного дня будіть та вкладайте дитину спати трохи раніше до тих пір, поки вона сама не почне просинатися бадьорою у потрібний час. Втомлена дитина, яку підняли на годину раніше, ніж зазвичай, навряд чи отримає задоволення від першого дня в школі!

Зараз хороший момент почати скорочувати час, який малюк витрачає на перегляд мультфільмів або кіно, а також перестати дивитися телевізор щоранку та протягом тижня. Ви не бажаєте, щоб школа стала для дитини покаранням в перший день, коли ви раптом вимкнете телевізор. Перегляд телевізору викликає в дітях пасивність. Дитина, яка звикла пасивно дивитися телевізор, в школі відчуватиме себе викинутою за межі свого природного стану, коли її спонукатимуть вести самостійну дослідницьку діяльність, отримувати новий досвід та активно приймати участь в груповій роботі.

Якщо ви бажаєте поговорити з дитиною про школу, то робіть це неакцентовано і ніби між іншим. Якщо дитина запитає, на що схожа ця загадкова школа, достатньою буда проста відповідь: «Це таке місце, що побудовано спеціально для дітей, куди вони ходять кожного дня, знаходять друзів, виконують завдання, грають та вчаться». Дайте малюку зрозуміти, що одного разу він буде готовий піти до школи, але намагайтеся не давати йому ніяких настанов та не створювати у дитини примарних очікувань, змальовуючи конкретно, чим вона там займатиметься. Таким чином, якщо в перший день дитина не буде в школі малювати (або ще щось робити), вона не буде розчарована ні через вас, ні через школу. Коли, нарешті, прийде цей перший день й дитина стоятиме вдіта та готова до виходу, ви можете їй повідомити, що сьогодні вона йде до школи, щоб познайомитися з вчителями та дітьми.

Проводжати дитину до школи краще в радісному настрої тому члену сім’ї, який найменше прив’язаний до дитини й впевнений що школа – це прекрасно. Якщо той, хто проводжає, нервує, то дитина моментально це відчує і відповідно відреагує.

Якщо ви будете дотримуватися цих простих порад, то допоможете своїй дитині легко розпочати навчання в школі.