Записаться на консультацию

Біография Марії Монтессорі

maria_montessori_sm

“У ніжних материнських обіймах Марії Монтессорі помістилося все світове дитинство – така велика була її любов до дітей. І нехай мрії її здійснилися в повному обсязі, і людство в цілому краще не стало, але тим більш людяним виглядають її турботи про нього”

“Мільйон поцілунків для Марії Монтессорі”

М.Воронова

 

   
Видатний італійський вчений, лікар-антрополог, філософ, психіатр і психолог, педагог-гуманіст Марія Монтессорі (31. 08. 1870 – 06. 05. 1952) здобула світову популярність завдяки своїй унікальній і дієвій системі виховання і навчання маленьких дітей.
Феномен педагогіки Монтессорі полягає в її безмежній вірі в природу дитини, в її прагненні виключити будь-який авторитарний тиск на людину, яка розвивається.

31 серпня 1870 року

Народилася Марія Монтессорі. Про дитинство Марії відомо не так вже й багато. Вона була єдиною дитиною Алессандро і Рейнільде Монтессорі. Її батько – високопоставлений державний чиновник – і мати (вона походила з найстарішого італійського роду Стопані, в якому було чимало вчених) робили все, щоб дівчинка могла реалізувати себе як особистість. У наш час таке бажання здається логічним і зрозумілим, але в суворій католицькій Італії XIX століття воно не відповідало традиційному положенню жінки.

1892 рік

З 12 років Марія мріяла вчитися в гімназії, в яку дівчат не брали. Однак її наполегливість допомогла їй подолати всі перепони: в 1892 році Марію прийняли в технічну школу для юнаків. Саме тоді Марія вирішила, що зробить все від неї залежне, щоб перешкодити придушенню особистості учня.

1896 рік

Марія Монтессорі закінчила медичний факультет, знову зробивши неможливе і ставши першою жінкою-лікарем в Італії. Після випуску Марія почала працювати асистенткою лікаря в клініці університету. Тоді й відбулася її перша зустріч з розумово відсталими дітьми. Ці діти жили в порожній кімнаті, без іграшок і книжок, ніхто не грав і практично не говорив з ними. Уражена до глибини душі, дівчина вирішила присвятити себе лікуванню і навчанню цих дітей.

1900 рік

Марія стає головою щойно відкритої ортофренічної школи – першого навчального закладу в Європі для дітей з відхиленнями у розвитку. Її маленькі пацієнти погано говорять, тому Монтессорі розробляє спеціальні вправи для тренування дрібної моторики пальців – там є нервові закінчення, які стимулюють центри в корі головного мозку, що відповідають за мову. Але діти не тільки погано говорять, але і погано розуміють пояснення. Тоді Марія розробляє спеціальні посібники та ігри, завдяки яким її учні можуть вивчати навколишній світ за допомогою власного сенсорного досвіду, тобто за допомогою органів почуттів. Так стали з’являтися унікальні дидактичні посібники Марії Монтессорі.

Уявіть собі здивування вчителів, батьків, самої Марії, коли через деякий час з’ясувалося, що розумово відсталі діти навчилися читати, писати і рахувати раніше своїх нормально розвинених однолітків зі звичайної школи!

6 січня 1907 року

В одному з бідних кварталів Риму відкривається перший Будинок дитини, директором якого стала Марія Монтессорі. Робота педагогів в цьому Будинку будується за принципами, запропонованими Марією Монтессорі. Будинок дитини був влаштований і обладнаний таким чином, щоб дітям різного віку було затишно і зручно в ньому.

Для занять Марія замовляє спеціальні дидактичні матеріали, розроблені нею для здорових дітей. В процесі роботи Марія помічає, що доброзичлива атмосфера добре позначається на дітях: вони із задоволенням займаються, жваво цікавляться предметами навколо, у них формується позитивна соціальна поведінка.

1909 рік

Метод Монтессорі активно впроваджується в життя. Відкриваються курси з Монтессорі-педагогіки. До Марії приїжджають педагоги з різних країн: Англії, Франції, Іспанії … Треба сказати, що в дореволюційній Росії за системою Монтессорі працювало багато дитячих садків і особливих груп раннього розвитку. Ці сади і школи вижили в самі голодні роки і були закриті в кінці 20-х років ХХ століття.

1929 рік

Марія разом зі своїм сином організовує Міжнародну асоціацію Монтессорі (AMI), яка діє і понині.

6 травня 1952 року

Марія Монтессорі померла, не доживши усього кілька місяців до свого 82-річчя. Вона похована в маленькому містечку Нордвіг на католицькому кладовищі. Сьогодні школи та групи, що працюють за методом Марії Монтессорі, є майже в усіх країнах світу. Міжнародна асоціація Монтессорі допомагає організувати роботу десятків тисяч вчителів і вихователів.

Одним словом, педагогіка Монтессорі – це не тільки перевірена часом методика, що дає приголомшливі результати, а й можливість глибше зрозуміти себе і дитину.